Balaton-Bakony Kocka Klub
Balaton-Bakony Kocka Klub

Tatra 817

2018. december 18. , kedd

Sziasztok! Szeretném bemutatni az eddigi legnagyobb Technic moc-omat. Kb. 3 évet foglalkoztam vele (ültem rajta...) Ez leginkább az alkatrész hiánynak és az ’alkotói válságnak’ volt köszönhető.


Az alapötlet egy trial truck volt, ami rendelkezik egy jó külsővel és tele van funkciókkal. Mint az előző mondatból sejthető ez így nagy ellentmondás, mivel a triál gépek lényege, hogy könnyűek és sallang (funkció, díszítés) mentesek. A truck trial nyomait itt-ott felfedezni a moc-ban, pl. az épített robusztus féltengelyek és a váltó. (A képeken látható féltengelyek eggyel korábbi verziók, de a moc-ban szereplőről nem készült külön kép.)



A gép 8 féltengelyt tartalmaz, mindegyik külön rugózással és meghajtással is bír. Az első négy féltengely kormányzott is. Itt egyoldali kardán erősítés is van, hogy akadály mászása közben ne törjön el a kardáncsuklók széle. (A korábbi verziókban a kardán mind a két végére kapott erősítést, de ezt helyhiány miatt elvetettem.)


Az erőt 2 db XL motor adja egy váltón keresztül. A váltó 3 állásos, két sebességes (a középső állás az üres, amire szükség is lesz), valamint az XL motorok hajtása nem fonódik össze, így elméletileg az egy oldali hajtással való kormányzás (’skid steer’) is lehetséges, de ehhez a gép túl nehézre sikerült. (5+ kg, pontosan nem mértem le.) Ha a váltót üresbe rakjuk, így tudunk pár funkciót is kapcsolni. (Lehetne 1-es vagy 2-es sebesség fokozatban is, de egyszerre játszunk a daruval és haladjunk? Neeeem.) A funkciók: kompresszor ki-be kapcsolása, talpalók kitolása, forgózsámoly forgatása, darukar aktuátoros emelése, daru kötélzetének csévélése, elülső csörlő működtetése. Mindent összeszámolva a gépben 4 motorra jut 8 funkció, plusz a pneumatikus kapcsolók. Ebből a 2 db Xl végzi a nagyját, 1 db M végzi csak a váltást és egy másik M csak a kormányzást. Plusz 0,5 funkció, hogy a Lego motor (’fake engine’) is helyett kapott a gépben, amit szintén meghajt az Xl motor.


A darukaron szerepel még pneumatika is, amik az emelést és kar kitolást végeznek, illetve a talpalást is pneumatika végzi.

A kabin formáját igyekeztem hasonlatossá tenni a Tatra 817-es katonai kabinjához színben és alakban is. A belső kidolgozás már inkább fantázia szüleménye.



Némi apróság a moc bemutató végére, hogy milyen fázisokon ment végig az építés:

1. verzió: Csenevészek voltak azok a féltengelyek. A motor elrendezés miatt nem fért el egy masszív sebességváltó.


2. verzió: Ennek a konfigurációnak az érdekessége, hogy kanyarodást követő fényszórókat építettem az elejébe. Váltó még ebben sincs. Egy nem túl látványos videó azért készült erről:


3. verzió: Itt már van kétsebességes váltó, ismét átdolgozott kasztni és láthatóan nehezedett a gép. Egy videót tudok róla mutatni:

4. verzió: A súlycsökkentésé volt a szerep, és végül is ebből alakult ki a végleges alváz. Viszont a végleges verzióban az elemtartónak már nem jutott hely az alvázban, az előzőekben pedig végig ott volt és gyakorolta az elhelyezés a jótékony hatását a súlypontra.


Végül kettő link, egyik a videóhoz a másik a BS galériához:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=511936

Csetényi Norbert

    június
    július
    augusztus
    szeptember
    október
    • 30
    • 31
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 31
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 31
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 29
    • 30
    • 31
    • 1
    • 2
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 31
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    2022. június 11. 
    • 13:30 Beszélgetések: Technic
    2022. június 25. 
    • 13:30 Beszélgetések: Fantasy
    2022. július 01. 
    • 13:30 Tematikus játszóház
    2022. július 02. 
    • 11:00 Építési nap: Panelszoba
    2022. július 16. 
    • 13:30 Tematikus játszóház
    2022. augusztus 06. 
    • 13:30 Tematikus játszóház
    2022. szeptember 03. 
    • 13:30 Beszélgetések: Városépítés
    2022. szeptember 10. 
    • 11:00 Építési nap: Szabad építés
    2022. szeptember 17. 
    • 13:30 Beszélgetések: On-line LEGO-zás
    2022. október 01. 
    • 13:30 Beszélgetések: Felnőtt LEGO-zás
    2022. október 08. 
    • 12:30 Nagy játszóház
    2022. október 09. 
    • 11:00 Építési nap: Városépítés
    Balaton-Bakony Kocka Klub

    A LEGO, a LEGO logó, a DUPLO, a HEROICA, a Mindstorms, a Legends of Chima és a Minifigure a LEGO Group védjegyei. © 2016 The LEGO Group. A LEGO® a LEGO Group bejegyzett védjegye, mely nem támogatója, szerzője vagy felhatalmazója ennek a honlapnak, és semmilyen módon nem tehető felelőssé az oldalon található információk tartalmáért.